גנץ: "אם יישפך דם – נתניהו אשם"; הליכוד: "אתה שבוי"

    איתי גדסי 3 Comment on גנץ: "אם יישפך דם – נתניהו אשם"; הליכוד: "אתה שבוי"

    גנץ מאשים: "כשאנשים חלילה ידממו ברחובות, האחריות תהיה קודם כל של נתניהו". הליכוד: "גנץ נטש את השיחות בבית הנשיא. הוא שבוי של המחאה"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    9:30
    01.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on בלינקן להרצוג: "הסיבה היחידה שאין עסקה היא בגלל חמאס"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מסר היום (חמישי) הצהרה לתקשורת בכפר המכביה והאשים את ראש הממשלה נתניהו באחריות להתפרעויות האלימות ברחובות. "גם אתמול בלילה ההפיכה המשטרית התקדמה בחוק לפוליטיזציה של לשכת עורכי הדין", תקף גנץ. "שלשום אושרה 'פסקת השחיתות' בוועדת חוקה, ואנחנו בדרך להשתלטות פוליטית על הוועדה לבחירת שופטים ולפסקת התגברות שתגיע אחריה. נתניהו מדבר על "אחריות", ומחוקק בפראות. אומר ריכוך, ומקדם את ההפיכה ב"תשלומים".

    "מדינת ישראל ניצבת בפני אחד מהאיומים הגדולים בתולדותיה – איום על אופייה היהודי והדמוקרטי, והאיום על חוסנה ועוצמתה. נתניהו מכיר היטב את המורשת והעבר שלנו, הוא יודע עד כמה חשובה לכידות העם הזה, הוא מכיר את האתגרים ובוחר בכל זאת בהפיכה מסוכנת. הוא מתעלם מהעבר, ומסכן את העתיד.

    "הוא רואה שהאלימות גוברת – אקדחים נשלפים, ניסיונות לדרוס מפגינים, מתח שהולך וגובר בתוכנו – וממשיך בנתיב המסוכן, שעלול להביא אותנו להתנגשות וחלילה למלחמת אחים בתוכנו. הוא אפילו לא מגנה את האלימות. כשאנשים חלילה ידממו ברחובות, האחריות תהיה קודם כל שלו.

    "שוחחתי מוקדם יותר עם נשיא המדינה, ואמרתי לו שאם החקיקה החד צדדית תיעצר, יש לחדש את ההידברות בבית הנשיא באופן מיידי.

    "אזרחי ישראל – המחאה היא אכן הבלם מול ההפיכה המשטרית, וההידברות היא הפתרון היחיד להסדרת עתידנו המשותף. אני קורא לנתניהו להודיע מיידית על הפסקת החקיקה החד צדדית, להגיע עוד היום לבית הנשיא ולחזור להידברות. אם לא למען הדמוקרטיה, אם לא למען הביטחון, אם לא למען הכלכלה, אז למען שלמות עם ישראל ומניעת שפיכות דמים. ואני אומר לו בצורה מפורשת – אם ההפיכה תעבור, נבטל את כולה אחרי הבחירות הבאות, והיא תהפוך לכתם בהיסטוריה שיהיה על שמך.

    "אני מבקש לפנות לכל אזרחי ישראל – עלינו לקחת אחריות, בין אם אתם תומכי הממשלה או מתנגדיה, חובה על כולנו להימנע מאלימות ולזכור, שיש גם כאלו שחושבים אחרת. לזכור שבסופו של יום עלינו לחיות פה ביחד, שבט לצד שבט, שבט עם שבט. שגם אחדות ישראל היא ערך עליון. שהמטרה היא לא ניצחון במלחמת אחים, אלא מניעתה".

    בליכוד מסרו בתגובה לגנץ: "חבל שבני גנץ לא נענה לקריאות ראשי הקואליציה שקראו לו במשך חודשים להגיעה להסכמות. במקום זאת, הוא מרח את הזמן ונשבר תחת לחץ איומי ראשי המחאה וברח מהבנות שכמעט הבשילו להסכמות, ונטש את השיחות בבית הנשיא. לא מאמינים לבני גנץ. הוא שבוי של המחאה ואינו רוצה או מסוגל להגיע להסכמות כלשהן. כל מטרתו היא לבזבז עוד זמן".

    מהמחנה הממלכתי נמסר בתגובה לליכוד: "מציעים לליכוד שבחרו בפיצוץ השיחות ולקרוע את החברה הישראלית, לעצור את הפגיעה במדינת ישראל ואזרחי ישראל – ולחזור להידברות. האחריות לתוצאות, וחלילה לשפיכות דמים – על נתניהו".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      אין מי שיפתח לו את המוח? אין מי שיסביר לו במילים פשוטות? אחרת אינו מבין! לא החוליגנים מהשמאל, לא הפושעים בראשות ברק, לפיד, סער וגנץ עצמו הם האחראים אלא דווקא אלו ששותקים, שמ כילים, שמבליגים?
      יסביר לנו סוף סוף גנץ מה "האיום הגדול בתולדותיה"? האם יש מישהו שיכול להסביר????

    2. 2

      שודד נכנס לחנות ומאיים על בעל החנות אם לא תתן לי את כל כספך אהרוג אותך ותדע שהדם יהיה על הידיים שלך

    3. 1

      נו מה מה אתם אומרים, הוא מאיים, אם לא תעצרו את החקיקה יהיה שפיכות דמים.
      אז אדון גנץ מי שם אקדח על הרקה. 🤔🤔🤔